Ο Γιάννης Δραγασάκης ως Okun της Οικονομετρίας δήλωσε οτι θα δημιουργηθούν 300.000 νέες θέσεις εργασίας

Ο Γιάννης Δραγασάκης ως Okun της Οικονομετρίας δήλωσε οτι θα δημιουργηθούν 300.000 νέες θέσεις εργασίας

Αύγουστος 21, 2016 - 09:57
0 σχόλια

0. ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ (ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ): ΓΔ= Γιάννης Δραγασάκης. ΚΕ= Κεντρική Επιτροπή.

ΚΚΕ= Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας. ΕΑΡ= Ελληνική Αριστερά.  ΠΑΣΟΚ= Πανελλήνιο Σοσιαλιστικό Κίνημα. ΣΥΡΙΖΑ= Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς.  Ανελλ = Ανεξάρτητοι Έλληνες. ΑΕΠ= Ακαθαριστο Εγχώριο Προϊό. ΕΕ= Ευρωπαϊκή Ένωση. ΑνΝομ= Αναπτυξιακός Νόμος. Ν.Δ.= Νομοθετικό Διάταγμα.  ΦΕΚ= Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως. ΥΠΟΙΑΤ = Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού. Ν= Νόμος. ΠΔ= Προεδρικό Διάταγμα. ΕΣΠΑ= Εταιρικό Σύμφωνο για το Πλαίσιο Ανάπτυξης. ΠΔΕ= Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Π/Υ= Προϋπολογισμός. ΑΠΕ-ΜΠΕ= Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων. ΑΣ= Αντώνης Σαμαράς. ΝΔ= Νέα Δημοκρατία. ΟΠΑ= Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. ΑΣΟΕΕ= Ανωτάτη Σχολή Οικονομικών και Εμπορικών Επιστημών.

1. Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΡΑΓΑΣΑΚΗΣ (εφεξής ΓΔ): 1.1 Είναι γένημμα και θρέμμα της Αριστερόστροφης Αγοράς της Πολιτικής. Αριστερόστροφης κατά δήλωση του αφού ισχύει το απόφθεγμα ότι στην Ελλάδα είσαι ότι δηλώσεις (που το πρωτοείπε ο αριστερός ηθοποιός Τζαβαλάς Καρούσος αλλά το διέδωσε ο μεγάλος ζωγράφος και σκηνογράφος Γιάννης Τσαρούχης) 1.2 Πρώην μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ μέχρι το 1991. Το 1991 διεκδίκησε την Γενική Γραμματεία της ΚΕ του ΚΚΕ μετά την παραίτηση του αειμνήστου Χαρίλαου Φλωράκη, αλλά στην ψηφοφορία έχασε από την Αλέκα Παπαρήγα καθώς συγκέντρωσε 53 ψήφους έναντι των 57 ψήφων που έλαβε η Παπαρήγα. Έκτοτε μεταγράφηκε στο Συνασπισμό 1.3  Στις εκλογές του Ιουνίου 1989, εξελέγη βουλευτής Χανίων με τον Ενιαίο Συνασπισμό της Αριστεράς και της Προόδου που ήταν συμμαχία ΚΚΕ (Χαρίλαος Φλωράκης) και ΕΑΡ (Λεωνίδας Κύρκος). Επανεξελέγη Βουλευτής της Β΄ Αθήνας στις εκλογές 1996, 2004, 2007, Μαΐου & Ιουνίου 2012 υπό τους διάφορους κομματικούς μετασχηματισμούς κατά τη μετεξέλιξη από το Συνασπισμό της Αριστεράς και της Προόδου (όχι ενιαίος, χωρίς ΚΚΕ) στον πρώτο πολυσυλλεκτικό Σύριζα και τελικά στο μεταγενέστερο up to date Σύριζα από την αυτοδιάλυση του Συνασπισμού 1.4 Συμμετείχε, ως Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας, στην Οικουμενική Κυβέρνηση του Ξενοφώντος Ζολώτα (Νοέμβριος 1989 - Απρίλιος 1990). Πρόκειται για το χαρακτηριζόμενο από τους οπαδούς, τα μέλη, τα στελέχη και τις ηγεσίες του ΠΑΣΟΚ «Βρώμικο 89»  1.5 Στις εθνικές εκλογές της 25ης/1/2015 εξελέγη Βουλευτής της Β΄ Αθηνών και στις εθνικές εκλογές που έγιναν στις 20/9/2015 εξελέγη Βουλευτής Επικρατείας (πρώτος στη λίστα) 1.6 Κατέχει τη θέση του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης και στις δυο κυβερνήσεις  του Σύριζα κατά το annus horribilis 2015 μέχρι σήμερα, δηλαδή στις Κυβερνήσεις Τσίπρα Ι και ΙΙ που είναι μια contra naturam και suis generis Κυβιστική (flip-flop και sommersault Αγγλιστί ή κωλοτούμπα Ελληνιστί) και νέο-Μερκελιστική  Μνημονιακή σύζευξη της εσωτερικής Τροϊκας Σύριζα-Ανελλ-Οικολόγοι Πράσινοι, με πρωταγωνιστή την «Αριστερά, βεβαίως, βεβαίως» παραφράζοντας την ατάκα του αξέχαστου ηθοποιού Χρήστου Τσαγανέα που έλεγε με στόμφο «του Θεμιστοκλέους Παπασταύρου, βεβαίως, βεβαίως»  στην ταινία «Το ξύλο βγήκε από τον Παράδεισο» (Αλέκος Σακελάριος, Αλίκη Βουγιουκλάκη, Δημήτρης Παπαμιχαήλ, κ.α. της Finos Film, 1959) 1.7 Κατάσταση η οποία στην Πολιτική Επιστήμη περιγράφεται ως μεταμοντέρνα, post modern και avant garde Γενετικά Τροποποιημένη Αριστερά (Genetically Modified Left, ο όρος δικός μας).

2. Ο ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ OKUN ΚΑΙ ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΕΤΡΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ OKUN: 2.1 Arthur Melvin "Art" Okun (28/11/1928-23/3/1980) 2.2 Αμερικανός Οικονομολόγος καθ. του Yale University, New Haven, Connecticut που είναι το κορυφαίο Πανεπιστήμιο της Οικονομικής Επιστήμης στον κόσμο 2.3 Ο Okun έμεινε στην ιστορία ως ο επινοητής του επονομαζόμενου (Οικονομετρικού, Εμπειρικού) Νόμου του Okun (1962) που συνδέει τις μεταβολές στο προϊόν της οικονομίας (ΑΕΠ) με τις μεταβολές στο επίπεδο ανεργίας 2.4 Υπάρχει ογκώδης ad hoc Διεθνής και Ελληνική Βιβλιογραφία η οποία πρακτικά είναι αδύνατο να παρουσιαστεί στο παρόν άρθρο 2.5 Περιοριζόμενοι σε ένα διεθνώς αναγνωρισμένο και ευρύτατα χρησιμοποιούμενο από τους ερευνητές εμπειρικό κανόνα (rule of the thumb), τα συμπεράσματα που συνάγονται από το Νόμο του Okun, είναι: 2.5.1  Για κάθε αύξηση 2% του ΑΕΠ, το ποσοστό ανεργίας μειώνεται κατά 1%. Η σχέση ίσχυε για την Αμερικανική οικονομία. Για την Ελληνική οικονομία, που παρουσιάζει μεγαλύτερες δυσκαμψίες και μικρότερη κινητικότητα στην αγορά εργασίας, είναι λογικό να ισχύει ότι «η μείωση της ανεργίας κατά 1% απαιτεί αύξηση του ΑΕΠ κατά 3%» 2.5.2 Αυτό σημαίνει ότι η μείωση του ποσοστού της ανεργίας θα απαιτήσει αφενός πολύ μεγάλο ρυθμό αύξησης του ΑΕΠ και, αφετέρου σημαντικό βάθος χρόνου διατήρησης  του ρυθμού αύξησης του ΑΕΠ 2.5.3 Λέγοντας ανεργία εννοούμε αφενός τη συνολική ανεργία (αφού καταγράφονται και επιμέρους συνιστώσες της συνολικής ανεργίας, λ.χ. κατά ηλιακή ομάδα, κατά τομέα της οικονομίας, μακροχρόνια ανεργία, κ.λπ.) και αφετέρου την «πραγματική συνολική ανεργία» (όχι τα «τρικ» με τα οποία καταγράφεται η ανεργία στις μετρήσεις, «πενταμηνίτες», stage, περιστασιακή και μερική απασχόληση, κ.λπ.) 2.5.4 Υπενθυμίζεται ότι στο συνολικό ποσοστό της ανεργίας δεν αναγράφονται οι σύγχρονοι Έλληνες gastarbeiter (επιστημονική μετανάστευση περίπου 450.000 Ελλήνων υψηλών προσόντων) 2.5.5 Εννοείται το αυτονόητο. Η αύξηση της Απασχόλησης (μείωση της Ανεργίας) αναφέρεται σε Εργασιακές Σχέσεις που επικρατούν στις πολιτισμένες και ουμανιστικές κοινωνίες. Dumping του ανθρώπου και της εργασίας με μεσαιωνικές πρακτικές απάνθρωπου και αυταρχικού Κινέζικου στυλ μπορεί να είναι κατάλληλες για την Γκάμπια, το Τσαντ και το Σουδάν αλλά δε συνάδουν με την Ελλάδα και γενικότερα με την ΕΕ  2.5.6 Στην ανεργία δεν καταγράφονται οι πολυάριθμοι πτωχευμένοι, λομπενοποιημένοι και άνεργοι Επιχειρηματίες και οι Ελεύθεροι Επαγγελματίες που δεν έχουν «που την κεφαλή κλίνη (κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο)» 2.6 Αξίζει να επισημανθεί ότι ο Okun είναι και ο εμπνευστής του Δείκτη Μιζέριας (Misery Index) μιας χώρας (βλ. άρθρο μας με τίτλο  «Οι πρωταθλητές της μιζέριας στις χώρες της Δυστοπίας, 20/3/2014)» 2.7 Αφού ο ΓΔ ζήλεψε τόσο πολύ την Οικονομετρική Σκέψη του Okun, θα του πρότεινα να μελετήσει επίσης το Δείκτη Μιζέριας του Okun για την Ελλάδα το 2015 (Bloomberg) και μετά να «κοιταχθεί στον καθρέπτη» για να δει την αλήθεια.  

3. Ο ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΝΟΜΟΣ ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΡΑΓΑΣΑΚΗΣ:  3.1 Βλ. σχετικό άρθρο μας «Η αναμόρφωση του Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων θα επιφέρει αύξηση των επενδυτικών ενισχύσεων λέει ο Γιώργος Σταθάκης, 16/6/2016) 3.2 Στη χώρα μας υπάρχουν ΑνΝομ τουλάχιστον από το 1952 μέχρι σήμερα (λ.χ. Ν.Δ. 2176/52). Μετρήσαμε ότι έκτοτε υπάρχουν περίπου 28 σχετικοί Νόμοι με τελευταίο (29ο) το νέο ΑνΝόμ ΦΕΚ Α’ 117/22-6-2016 Ν.4399 «Θεσμικό πλαίσιο για τη σύσταση καθεστώτων Ενισχύσεων Ιδιωτικών Επενδύσεων για την περιφερειακή και οικονομική ανάπτυξη της χώρας - Σύσταση Αναπτυξιακού Συμβουλίου και άλλες διατάξεις» 3.3 Υπάρχει ογκώδης ad hoc Ελληνική Βιβλιογραφία με ένα τεράστιο αριθμό Μελετών, Στατιστικών Αποτυπώσεων, Αποτιμήσεων, Μεταπτυχιακών Εργασιών και Διδακτορικών Διατριβών που τεκμηριώνουν τη σχέση των Ιδιωτικών Παραγωγικών Επενδύσεων  (διαμέσου των εκάστοτε ΑνΝομ) με την αύξηση του ΑΕΠ και την ενίσχυση της Απασχόλησης 3.4 Επειδή η αλήθεια θα πρέπει κάποτε να λέγεται, «ιθύνων νους» του νέου ΑνΝομ είναι ο Λόης Λαμπριανίδης, καθηγητής της Σχολής των Οικονομικών και Περιφερειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και νυν Γενικός Γραμματέας Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων του ΥΠΟΙΑΤ 3.5 Αξίζει να επισημανθεί ότι ο νέος ΑνΝομ στην ουσία είναι ένας ευρύτερος νόμος-πλαίσιο που θα εκκινήσει μετά το Σεπτέμβριο του 2016 και αφού προηγουμένως θεσμοθετηθούν και νομοθετηθούν πολυάριθμα συνοδευτικά και εξειδικευμένα ΠΔ (περίπου 30) 3.6 Για το νέο ΑνΝομ  έχει διασφαλισθεί αρχική χρηματοδότηση 3,6 δισ. ευρώ: 600 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ και περίπου 1,3 δισ. από το εθνικό σκέλος του ΠΔΕ και το υπολειπόμενο ποσό ως φορολογικές ελαφρύνσεις στους φορείς των επενδυτικών σχεδίων 3.7 Υπενθυμίζεται ότι από την εφαρμογή του προηγουμένου ΑνΝομ (Ν.4146/2013 και ίσως του προ αυτού Ν.3908/2011), υπάρχουν εκκρεμότητες οι οποίες αφορούν σε 6.300 Ιδιωτικά Παραγωγικά Επενδυτικά Σχέδια Π/Υ 6,4 δις. € τα οποία είναι αδύνατο να πληρωθούν (ένεκα Τριτο-Μνημονιακών Συμφωνιών και συμπαρομαρτούντων Οικονομικών Δεσμεύσεων) 3.8 Το πώς με τόσους λίγους πόρους θα μπορέσει να εφαρμοστεί (σωστά όχι με πελατειακές σχέσεις) ο νέος ΑνΝομ προσελκύοντας Ιδιωτικές Παραγωγικές Επενδύσεις οι οποίες μεσο-μακροπρόθεσμα θα επιφέρουν σημαντική αύξηση του ΑΕΠ και της Απασχόλησης, είναι ένα θέμα προς περαιτέρω ανάλυση.

4. Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΔΡΑΓΑΣΑΚΗ ΣΤΟ ΑΠΕ-ΜΠΕ: 4.1 Στις 7/8/2016 σε όλο τον Εθνικό Τύπο δημοσιεύτηκε μια εκτεταμένη εφ΄ όλης της ύλης συνέντευξη του ΓΔ στην έγκριτη δημοσιογράφο Κατερίνα Βλαχοδήμου του ΑΠΕ-ΜΠΕ 4.2 Αξίζει να επισημανθεί, ότι η Κατερίνα Βλαχοδήμου τιμήθηκε με το Βραβείο «Χρήστος Πασαλάρης» για την αντικειμενική κάλυψη των εργασιών της Βουλής και την επιτυχή προβολή - ανάλυση θεμάτων της κοινοβουλευτικής δραστηριότητας. Η βράβευση έγινε την Τετάρτη 27/1/2016 κατά την 32η απονομή των Δημοσιογραφικών Βραβείων του Ιδρύματος Αθανασίου Βασ. Μπότση (Κοινωφελές Ίδρυμα Προαγωγής της Δημοσιογραφίας), που πραγματοποιήθηκε στο κτίριο της Παλιάς Βουλής με την παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου 4.3 Στην περί ης ο λόγος συνέντευξη (την οποία μπορεί αναζητήσει κανείς στο δικτυακό τόπο του ΓΔ dragasakis.gr), ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης δήλωσε επακριβώς και αυτούσια τα ακόλουθα: «…Το υπουργείο Οικονομίας εκτιμά ότι μόνον από την ενεργοποίηση του αναπτυξιακού νόμου θα μπορέσουν να δημιουργηθούν περί τις 300.000 θέσεις εργασίας…» (Σημ.: με τον όρο Υπουργείο Οικονομίας o ΓΔ, υπονοεί το ΥΠΟΙΑΤ).

5. TA ΘΟΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΛΟΓΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΤΟΥ Γ. ΔΡΑΓΑΣΑΚΗ: 5.1 Η πρώτη ήξεις αφίξεις διάσταση της δήλωσης συνίσταται στο ότι για να αποφύγει ο ΓΔ την όποια per se κριτική αξιολόγηση αναφορικά με την ορθότητα της δήλωσης (παρ. 3.3), πετά τη μπάλα στο ΥΠΟΙΑΤ αποφεύγοντας όμως να κατονομάσει τον ιθύνοντα νού του νέου ΑνΝομ που είναι ο Λόης Λαμπριανίδης (παρ. 2.4) ο οποίος «πρώτος απ΄ όλους διατύπωσε την άποψη την οποία επαναλαμβάνει ο ΓΔ» (Άρθρο του Λόη Λαμπριανίδη στην Καθημερινή, 12/6/2016 με τίτλο Μονόδρομος η συναίνεση για την ανάπτυξη) 5.2 Η δεύτερη πονηριά επικεντρώνεται στη χρήση του επιστημονικού όρου «εκτίμηση». Εδώ αναφύονται τέσσερα θεμελιώδη ερωτηματικά: 5.2.1 Βάσει ποιάς «ακριβούς, έγκυρης και αξιόπιστης» Μελέτης προκύπτει το αστρονομικό μέγεθος των 300.000 θέσεων εργασίας; Που είναι αυτή η Μελέτη; Δόθηκε στους πολίτες για αξιολόγηση και για διαβούλευση; Ποιος την κατήρτισε και με τι budget; Πως ανατέθηκε; Από ποιους ειδικούς αξιολογήθηκε; 5.2.2 Βάσει ποιάς Βάσης Δεδομένων και με ποιά Αναλυτική Στατιστική Μεθοδολογία προκύπτει ο μαγικός αριθμός 300.000; Υπάρχει διασφάλιση ότι δεν είναι αποτέλεσμα φαινομένου garbage in, garbage out (σκουπίδια μέσα, σκουπίδια έξω); 5.2.3 Ποια είναι η χρονική εμβέλεια επίτευξης του υψιπετούς στόχου των 300.000 θέσεων εργασίας; Ένας χρόνος, τρία χρόνια, το 2021 ή το 3016; 5.2.4 Με ποια Στατιστική/Στοχαστική/Πιθανοτική Βεβαιότητα και με ποιές Ceteris Paribus Παραδοχές μπορεί να περιμένει κανείς ότι θα επιτευχθεί ο στόχος των 300.000 νέων θέσεων εργασίας; Υπάρχουν σενάρια για το στόχο; 5.3 Και όλα αυτά ως απαραίτητη δεοντολογική προϋπόθεση για να μην υποβαθμίζονται οι ΑνΝομ σε επίπεδο κλαυσιγέλωτα και τραγέλαφου του τύπου της Μελέτης (κατά παραγγελία γονατογραφία;) του Ινστιτούτου της Φλωρεντίας για τις 4 τηλεοπτικές αδειοδοτήσεις εθνικής εμβέλειας!

6. ΤΙ ΛΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΤΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΝΟΜΟΥ ΛΟΗΣ ΛΑΜΠΡΙΑΝΙΔΗΣ; 6.1 Ο Λόης Λαμπριανίδης (παρ. 4.1), ως σοβαρός τεχνοκράτης, δηλώνει συγκεκριμένα πράγματα. Αναφέρεται σε μια χρονική εμβέλεια 4-5 ετών (από την εφαρμογή του νέου ΑνΝομ, όταν και άμα εφαρμοστεί σωστά) 6.2 Δηλώνει ότι στο διάστημα των 4-5 ετών θα υπάρξει μια άμεση συμβολή στην απασχόληση από τη δημιουργία περίπου 16.000 άμεσων νέων θέσεων εργασίας (όχι 300.000) 6.3 Στις 16.000 νέες θέσεις εργασίας προσθέτει την πιθανή και ευκταία δημιουργία έμμεσων θέσεων εργασίας (ας το πούμε πολλαπλασιαστή απασχόλησης) τις οποίες δεν προσδιορίζει ποσοτικά 6.4 Απλά ισχυρίζεται ότι εκτιμά και υπολογίζει πως θα δημιουργηθούν περίπου 300.000 θέσεις εργασίας, ως σωρευτικό αποτέλεσμα των επενδύσεων του νέου νόμου και της ολοκλήρωσης των επενδύσεων των δυο παλαιότερων (παρ. 2.7) 6.5 Η λογική δόμηση του σκεπτικού του Λόη Λαμπριανίδη (υπό αιρεσιμότητες, προϋποθέσεις βιωσιμότητας, αξιολόγηση, αποτίμηση, συνεχή παρακολούθηση, ύπαρξη πόρων, κ.λπ.), απέχει παρασάγγες ή έτη φωτός από την άστοχη δήλωση του ΓΔ.

7. ΠΟΥ ΔΙΑΦΕΡΕΙ Η ΔΗΛΩΣΗ ΔΡΑΓΑΣΑΚΗ ΑΠΟ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΣΑΜΑΡΑ ΓΙΑ 700.000 ΝΕΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ; 7.1 Ο Αντώνης Σαμαράς (εφεξής ΑΣ) κατά καιρούς έχει κάνει δηλώσεις για το θέμα της Μεγέθυνσης, της Ανάπτυξης και της Απασχόλησης αναφερόμενος στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας από την ορθή και την πιστή εφαρμογή των Οικονομικών Προγραμμάτων και των Εθνικών Αναπτυξιακών και Μεταρρυθμιστικών Σχεδίων με συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα αναφοράς το 2021 (που συμπληρώνονται 200 χρόνια από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης). Για παράδειγμα στις  20/5/2014 σε εκδήλωση της ΝΔ, στο προεκλογικό Οικονομικό Πρόγραμμα της ΝΔ (10/1/2015), κ.λπ. 7.2 Ανέφερε μάλιστα τον ευκταίο στόχο των 700.000 νέων θέσεων εργασίας 7.3 Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ των δηλώσεων του ΑΣ και του ΓΔ; 7.3.1 Οι δηλώσεις του ΑΣ είχαν ένα συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα αναφοράς 7.3.2 Δεν περιορίζονταν στον ΑνΝομ αλλά συμπεριελάμβαναν όλα τα Χρηματοδοτικά Μέσα και όλα τα Χρηματοπιστωτικά Εργαλεία σε συνδυασμό με την Προσέλκυση Επενδύσεων και με τα θετικά αποτελέσματα των Μεταρρυθμίσεων και των Διαρθρωτικών Αλλαγών επί παντός του επιστητού 7.3.3  Ο ΑΣ δεν περιορίστηκε σε μια θολή, γενικόλογη και αδιευκρίνιστη  σύντομη δήλωση αλλά ανέλυσε με ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία τις προσδοκώμενες Αναπτυξιακές Προοπτικές (συνεισφορά στην αύξηση του ΑΕΠ) και την επίδραση που θα είχαν στην Απασχόληση οριζόντια και κάθετα σε όλους τους τομείς, σε όλους του κλάδους και σε όλους του υπο-κλάδους της Εθνικής Οικονομίας διαμέσου Συνολικών Επενδύσεων της τάξεως των 150 δις € (παρ. 6.3.2) για τα επόμενα έτη με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα  7.3.4 Και όλα αυτά  με στόχο τις 700.000 νέες θέσεις εργασίας μέχρι το 2021 και όχι το αστρονομικό μέγεθος των 300.000 μόνον από το φτωχό νέο ΑνΝομ (παρ. 2.6 και 2.7) χωρίς χρονοδιάγραμμα όπως δήλωσε ο ΓΔ.  

8. ΕΝΑ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ OKUN: 8.1 Παίρνουμε ως έτος αναφοράς το 2015 (αφού τα προσωρινά στοιχεία του 2016 δε μπορούν να θεωρηθούν επί του παρόντος ως κατάλληλα μέχρι νεωτέρας) 8.2 Η συνολική ανεργία του 2015 από τη δημοσίευση της Eurostat ήταν 24,9% (η μεγαλύτερη στην ΕΕ των 28) 8.3 Θεωρούμαι ως ένα ανεκτό (φυσιολογικό) ποσοστό ανεργίας το 6% (αφού πλήρης απασχόληση 100% του εργατικού δυναμικού δεν μπορεί να υπάρχει ούτε και στις πιο αναπτυγμένες οικονομίες) 8.4 Το εργατικό δυναμικό (ενεργός πληθυσμός) της Ελλάδας το 2015 ήταν περίπου 4.801.428 άτομα. Οι απασχολούμενοι ήταν 3.606.344 άτομα και οι άνεργοι περίπου 1.195.084 άτομα (24,9% του εργατικού δυναμικού) 8.5 Κατά συνέπεια, η φυσιολογική ανεργία στην Ελλάδα με τιμές του 2015 θα έπρεπε θεωρητικά να είναι 6%χ4.801.428 = 288.086 και όχι 1.195.084 άτομα. Πρόκειται για ένα χάσμα της τάξεως των 906.998 ανέργων ατόμων το οποίο σε ποσοστό αντιστοιχεί στο 18,9% του εργατικού δυναμικού και το οποίο θα πρέπει να καλυφθεί σε βάθος χρόνου έτσι, ώστε η Εθνική Οικονομία να βρίσκεται σε κατάσταση πλήρους απασχόλησης (ανεργία 6%) 8.6 Ακόμη και αν ο Λόης Λαμπριανίδης έχει δίκιο, η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας 5 έτη χ 60.000= 300.000 άτομα μέχρι το 2021 αντιστοιχεί στο 6,2% του εργατικού δυναμικού του 2015 ή σε ένα συνολικό ποσοστό ανεργίας της τάξεως του 18,6% που θα παραμένει πολύ μεγάλο. 8.7 Από σχετικό άρθρο του καθ. του ΟΠΑ (π. ΑΣΟΕΕ) Γιώργου Βάμβουκα με τίτλο  «Η κυβέρνηση προσδοκά σε δραστική μείωση της ανεργίας» (9/8/2016, Εφημερίδα Kontra), με μια grosso modo επεξεργασία του Νόμου του Okun τεκμηριώνεται ότι με  μέσο σταθερό ετήσιο αναπτυξιακό ρυθμό της τάξης του 4,5% (που είναι A Midsummer Night's Dream του William Shakespeare), θα απαιτούνταν 19 ολόκληρα χρόνια για να μειωνόταν το ποσοστό ανεργίας στη χώρα μας σε 6% το 2034 8.8 Το 2015 το ΑΕΠ της Ελλάδας έκλεισε στα 176,02 δις€ (μειωμένο κατά 1,54 δις€ σε σχέση με το 2014). Υπάρχουν πολλές προβλέψεις από διάφορες πηγές για το που θα κλείσει το ΑΕΠ το 2016. Κυμαίνονται από -1,5% έως +0,5% σε σχέση με το 2015 ή από 173,4 δις € έως 176,9 δις € με μέση τιμή τα 175,1 δις€. Άρα, για να φτάσει το ποσοστό της ανεργίας στο φυσιολογικό επίπεδο του 6% θα πρέπει το 2034 το ΑΕΠ της Ελλάδας να ανέβει στα περίπου 387 δις €  8.9 Σε ανάλογα συμπεράσματα καταλήγουν και πολλά άλλα άρθρα από άλλες ιστορικές περιόδους (για τα εκάστοτε δεδομένα της εποχής), όπως του καθ. του ΟΠΑ Θ. Λιανού  με τίτλο «Η ανεργία και ο νόμος του Okun» (Βήμα, 8/4/2000), του ιδίου με τίτλο «Ο Νόμος Παναγιωτόπουλου (σημ.: Τότε Υπουργός Εργασίας) και ο Νόμος του Okun» (Βήμα, 23/1/2005), κ.λπ.

9. ΕΠΙΜΥΘΙΟ: Δε ξεφεύγουν από την προσοχή των συνετών ανθρώπων τα τεχνάσματα των πονηρών (Τους φρονίμους των ανθρώπων αι των πονηρών τέχναι ου λανθάνουσιν, Αίσωπος).

Κωνσταντίνος Γαλιώτος
Πολ.Μηχ. Ε.Μ.Π., M.Sc. Περιφερειακή Πολιτική U.K.

 

Ειδήσεις: 
Tags: 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.