Menalon Trail: Πεζοπορία από τo Βαλτεσινίκο έως τα Λαγκάδια (pics)

Απρίλιος 25, 2024 - 10:00
3 σχόλια
Μία από τις πιο όμορφες διαδρομές που μπορεί κάποιος να περπατήσει στην Αρκαδία, είναι η διαδρομή Βαλτεσινίκο - Λαγκάδια του Menalon Trail, του πρώτου ευρωπαϊκού πιστοποιημένου μονοπατιού, το οποίο εκτείνεται σε μήκος 75 χιλιομέτρων και «σας πάει» βόλτα σε μέρη που πριν από μερικά χρόνια ήταν αδιάβατα.

Η διαδρομή Βαλτεσινίκο - Λαγκάδια είναι μέτριας δυσκολίας (2/5), και δεν ενδείκνυται για οικογένειες με μωρά. Η ιδανική περίοδος για να περπατήσετε το μονοπάτι είναι από τον Μάιο ως τον Σεπτέμβριο. Η απόσταση που θα καλύψετε είναι 13,9 χλμ., ο εκτιμώμενος χρόνος διάρκειας της πορείας είναι 5 ώρες και στην αρχή της πορείας έχει αρκετή ανηφόρα.

Εμείς περπατήσαμε τη μοναδική αυτή διαδρομή τον Απρίλιο φέτος και απολαύσαμε την ολάνθιστη αρκαδική φύση και τα αγριολούλουδα που σήμαναν το τέλος του χειμώνα.

Ξεκινήσαμε από την πλατεία στο Βαλτεσινίκο, και περάσαμε δίπλα από το εντυπωσιακό πετρόχτιστο σχολείο για να βγούμε στον ανώτερο περιφερειακό του χωριού, από όπου η θέα είναι ανοιχτή και από όπου φαίνονται όλες οι βόρειες λεκάνες.

Ύστερα πήραμε ύψος από μονοπάτι και τσιμεντόδρομο μέχρι τα 1.250 μ, όπου πιάσαμε καλό μονοπάτι που διατρέχει την κορφή όπου βρίσκεται το Κάστρο Βαλτεσινίκου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα πρώτα 2 χλμ. περίπου είναι ανάβαση και τα 2 τελευταία χιλιόμετρα του μονοπατιού, κατάβαση.

Στη συνέχεια, διασχίσαμε το μεγάλο δάσος από έλατα.

Μετά, στα ανοιχτά τοπία, κατηφορίσαμε ως το εκκλησάκι της Αγίας Τριάδας.

Κάναμε μια σύντομη παράκαμψη για την πηγή στης Γριάς το Λιθάρι, όπου υπάρχει μια πέτρα που βγάζει νερό.

Δεξιά η παράκαμψη για της Γριάς το Λιθάρι και αριστερά συνεχίζει το μονοπάτι προς Λαγκάδια.

Συνεχίζουμε την πορεία μας μέσα από το δάσος.

Μετά, κατεβήκαμε στην Κρύα Βρύση, μια μεγάλη πηγή.

Από εδώ θα η ανηφόρα είναι μαλακή ως το διάσελο που συναντήσαμε άσφαλτο.

Περάσαμε απέναντι στον δρόμο που πάει προς Μυγδαλιά. Από το Βαλτεσινίκο ως αυτό το σημείο, συναντήσαμε ρυάκια με.. πολλή ζωή, όπως βατράχια και σαύρες. Αυτή την εποχή τα νερά δεν έχουν ακόμα στερέψει.

Διασχίσαμε μια δασωμένη ράχη μέσω ενός μικρού δασικού δρόμου και φτάσαμε στη θέση «Ελατάκος».

Μπήκαμε στο λιβάδι «Γκριλάς», όπου υπάρχουν χωράφια με καρυδιές, αλώνια και καλύβια, αφού από εκεί περνούσαν τα μονοπάτια των Αρκάδων ποιμένων.

Το τελευταίο αυτό τμήμα της διαδρομής, διάρκειας 1-1,5 ώρας, δηλαδή, στο μονοπάτι υπάρχει αρκετή πέτρα και έτσι μειώνεται η ταχύτητα της πεζοπορίας.

Ο τόπος λοιπόν είναι γεμάτος πέτρες, που οι Λαγκαδινοί μαστόροι έπαιρναν για να τις πελεκίσουν και να κατασκευάσουν σπίτια, αυτά τα παραδοσιακά πετρόχτιστα σπίτια που προκαλούν θαυμασμό στους επισκέπτες λόγω της αρχιτεκτονικής τους.

Στα δυτικά είδαμε τα Λαγκάδια και κατηφορίσαμε.

Από το παγκάκι με θέα τα Λαγκάδια, αν ο καιρός είναι καθαρός, μπορεί αν δείτε τη θάλασσα, ακόμα και το νότιο τμήμα της Ζακύνθου.

Μετά από μια κυκλικη διαδρομή πίσω από το λόφο, πλησιάζουμε τα Λαγκάδια. Συναντήσαμε μια μικρή πηγή και περάσαμε κάτω από το συγκρότημα των νερόμυλων Ράπη.

Μπήκαμε στα Λαγκάδια και καταλήξαμε στο Ηρώον, μέσα από υπέροχα καλντερίμια.

Όλη η διαδρομή είναι συστηματικά σημασμένη, ενώ υπάρχουν και αρκετές πινακίδες προσανατολισμού.

3 Σχόλια

Μαγεία τα μέρη αυτά. Ελπίζω να μην τα καταστρέψουν τα αρπακτικά του κούλη και τη νδ

ΟΣΟΙ ΔΟΚΙΜΑΣΟΥΝ ΝΑ ΧΑΛΑΣΟΥΝ ΤΟ ΜΑΙΝΑΛΟ ΓΙΑ ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ ΘΑ ΔΟΥΝ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΚΟΛΟΚΟΚΤΡΟΝΕΙΚΑ ΑΡΧ***

16:30 Ναι. Πάρε όμως πολλή φόρα από το Μαίναλο να τους τα κλ@σεις. Όπως κι όλοι σας. Δεν έχετε πάρει χαμπάρι ρε κακομοίρηδες ότι αυτό που είναι να γίνει θα γίνει γιατί οι άνθρωποι είναι αδίστακτοι. Εγκληματική οργάνωση κανονική. Δεν υπολογίζουν τίποτα. Σε 20 μαμάκες θα κολώσουν; Το πολύ-πολύ να σας βάλουν τα κολοκοτρωνέικα αρχ*** ξέρεις πού. Μην το πω και δεν κάνει χρονιάρες μέρες

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.